Опрацюйте таблицю:
Традиційна драма
|
«Нова драма»
|
|
- рушійна сила драми
- зовнішній конфлікт
- конфлікт між героями
- окремий конфлікт окремого героя
- конфлікт вирішується в процесі п’єси
|
Конфлікт
|
- конфлікт як фон для сценічної дії
- внутрішній характер конфлікту
- конфлікт героїв із життям
- конфлікт не розв’язується
|
- герой – характер
- чіткий розподіл героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних
- увага до дії героїв
|
Герої
|
- герой – носій ідеї
- немає чіткого розподілу героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних
- увага зосереджена на внутрішньому житті персонажів
|
- дія розвивається бурхливо
- захоплююча зовнішня інтрига
|
Характер дії
|
- фон – буденний, події – повсякденні
- «головні» події часто відсутні взагалі чи про них лише згадується
|
традиційна композиція: експозиція зав’язка, розвиток дії, кульмінація
|
Композиція
|
відхід від традиційної схеми
|
чіткий розподіл за жанрами
|
Жанрові
Особливості
|
- оновлення чи змішування жанрових ознак
- драми ідей, п’єси-дискусії
|
важливі емоційність та психологізм мови героїв
|
Мова героїв
|
- значна роль підтексту
- мова набуває глибокого символічного змісту
|
- на сцені малопомітна
- виражена в стислих ремарках
|
Роль автора
|
- підсилюється роль ремарки та збільшується її обсяг
- автор часто учасник дії
|
часто грає важливу роль
|
Деталь
|
- символічність деталі
- психологізм деталі
|
у фіналі – розв’язка конфлікту
|
Фінал
|
часто відкритий фінал
|
прагнення до реалістичності
|
Гра акторів
|
максимально природна чи, навпаки, символістично відсторонена
|
показ героя в певних обставинах вимагав показу певного хронотопу
|
Час і місце
|
хронотоп часто умовний
|
Тема 2. Роль Г. Ібсена в розвитку світової
драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.
Ібсен by nadezhdatrakalyuk