Постери як засіб розвитку творчо-пізнавальних інтересів
Постер (з англ. «плакат») - різновид плакату. Саме ж слово «плакат» походить від франц. «оголошення, афіша». Звичайний розмір постера становить 60 на 90 см. Традиційно, в рекламі, постери зображуються на чорному фоні:зображення в білій рамці, гасло великим шрифтом та уточнення дрібнішим. Залишивши назву плакату «постер» я декілька змінила вимоги до роботи.
По-перше, ніякого чорного фону, робота повинна бути яскравою, приваблювати здалеку і зацікавлювати тих, хто не тільки побачить, але й прочитає авторську думку про книгу. По-друге, за обсягом це сторінка форматом А4. По-третє, рекламний постер складається з трьох частин: гасло(II), картинка за змістом твору(I), текст реклами(III). А тепер детальніше про вимоги до створення постеру та його будови.
Зразок постера
III.Текст реклами. Розміщається під картинкою. Найскладніша частина. Потрібно добре продумати, що сказати для того, щоб інших, того, хто буде читати рекламу, зацікавити цією книгою. Спробуйте скласти 3-5 реченнями рекламу книзі, не переказуючи ії зміст повністю, подумайте, чим ця книга може зацікавити інших? Даний текст повинен викликати бажання взяти книгу і прочитати її. Дуже часто діти допускають типові помилки: пишуть біографічні дані письменника або переказують зміст твору. Потрібно дітям наперед пояснити, що це помилка. Тобто, у всьому, що стосується створення постера, потрібно проявити творчість. Нічого скачати так просто з Інтернету не вдасться. Варто пропонувати створювати постери учням 5-9 класів. Це індивідуальна форма роботи. Залежно від завдань, які ставить вчитель, постери можна використовувати як різновид домашнього завдання на будь-якому уроці, під час вивчення художнього твору (на початку знайомства чи як підсумок прочитаного), на уроці розвитку мовлення (представлення прочитаної чи улюбленої книги). Перед прочитанням твору постери заохочують до читання і дають можливість за допомогою однолітків частково скласти уяву про сюжет твору. А на етапі аналізу художнього твору допомагають краще зрозуміти його головну думку. Але, крім того, можна використовувати постери як варіант п’ятихвилинки на уроці. Готові учнівські роботи можна оформити як виставку на стендах в кабінеті або в рекреації під час тижня літератури. Постери є улюбленою формою роботи учнів 5-6класів: вони найактивніше створюють рекламні плакати. Хоча пропонувати їх можна учням будь-якого віку: рівень виконання буде просто вищим.
Що дає використання постерів на уроках?