Тести за творчістю Вольтера та Гете
Початковий рівень
1.Який із літературних напрямів є одним із головних за Просвітництва:
а) бароко;
б) сентименталізм;
в) реалізм;
г) модернізм?
2. В якому образі втілені вищі духовні поривання людини в трагедії „Фауст" :
а) Фауста;
б) Мефістофеля;
в) Маргарити;
г) Бога?
3. Що є рушійною силою розвитку світу згідно з „Фаустом":
а) розум;
б) добро;
в) боротьба добра зі злом;
г) перемога добра над злом?
4. Яка головна тема „Фауста":
а) історія кохання Фауста і Маргарити;
б) пригоди Фауста і Мефістофеля;
в) пошуки сенсу буття і призначення людини;
г) зображення всеперемагаючої сили людського розуму?
5. Якому літературному герою належать слова, наведені нижче:
Дай руку, переб'єм!
Як буду змушений гукнути:
„Спинися, мить! Прекрасна ти", -
Тоді закуй мене у пута,
Тоді я рад на згубу йти.
Тоді хай дзвін на вмерле дзвонить,
Тоді хай послух твій мине,
Годинник стане, стрілку зронить,
І безвік поглине мене.
а) Мефістофелю;
б) Вільгельму Теллю;
в) Фаусту;
г) Вагнеру?
6. Кому з героїв Гете належить афоризм:
„Теорія завжди, мій друже, сіра, А древо жизні - золоте":
а) Господу;
б) Фаусту;
в) Мефістофелю;
г) Вагнеру?
7. Який конфлікт є центральним у повісті Вольтера „Простак":
а) між Гуроном і Гордоном;
б) між Гуроном і Сент-Ів;
в) між суспільством і Гуроном;
г) між монархією і церквою?
8. Хто із цих літературних героїв є „природною людиною":
а) Гурон;
б) Гордон;
в) Вагнер;
г) Геслер?
9. У якому творі втілена ідея національної рівності, патріотизму:
а) „Простак";
б) „Фауст";
в) „Вільгельм Телль";
г) „Робінзон Крузо"?
10. Яка із спокус Мефістофеля виявилася для Фауста трагічною:
а) життя гульвіси;
б) чуттєве кохання;
в) золото;
г) античне мистецтво?
11. Яку роль просвітники відводили мистецтву, зокрема літературі:
а) інформаційну;
б) розважальну;
в) пізнавальну;
г) виховну?
12. Вкажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва:
а) XVI ст.;
б) XVI! ст.;
в) XVIII ст.;
г) XIX ст.?
Достатній рівень
1. Вкажіть, як Мефістофель називає людину:
а) „довершений витвір";
б) „окраса Всесвіту";
в) „смішний божок землі";
г) „тварина із тварин"?
2. Позначте основні ідеї Просвітництва:
а) культ розуму, науки;
б) віра у творчі можливості людини, в її здатність перебудувати світ на розумних засадах;
в) культ не високоморальної, а сильної людини;
г) прославлення монархізму та релігії;
д) проголошення цінності людини незалежно від її походження, утвердження рівності всіх людей?
3. Установіть відповідність між літературними творами та героями:
а) „Робінзон Крузо" 1) Гурон
б) „Фауст" 2) Лемюель
в) „Рукавичка" 3) Мефістофель
г) „Мандри Гуллівера" 4) П'ятниця
д) „Простак" 5) Делорж
4. Вкажіть відповідність між сценами І частини „Фауста" та їх символічним змістом:
а) „Відьмина кухня" 1) випробування Фауста розвагами
б) сцени з Маргаритою 2) випробування Фауста вином
в) „Вальпуржина ніч" 3) намагання спокусити Фауста молодістю
г) „Авербахів склеп" 4) випробування Фауста коханням.
5. Установіть відповідність між літературними творами та жанрами:
а) „Робінзон Крузо" 1) балада
б) „Фауст" 2) сатиричний роман
в) „Рукавичка" 3) пригодницький роман
г) „Мандри Гуллівера" 4) трагедія
д) „Вільгельм Телль" 5) роман-притча
є) „Простак" 6) філософська повість
7) народна драма.
6. Установіть послідовність подій у трагедії „Фауст":
а) Мефістофель пропонує Фаусту укласти угоду;
б) Фауст хоче покінчити життя самогубством;
в) Мефістофель з'являється перед Фаустом у подобі пуделя;
г) Господь та Мефістофель укладають угоду.